Обрати сторінку

Напрями діяльності

Напрями діяльності
навчально-наукової лабораторії філологічного факультету
«Соціально-психологічної адаптації»

І. Міждисциплінарні, міжгалузеві дослідження в психології

  1. Наукове дослідження актуальних питань: соціально-психологічного супроводу особистості на всіх етапах життєдіяльності, взаємодії в умовах інклюзивного середовища, сучасних психолінгвістичних досліджень, тощо. Розвиток міждисциплінарних, міжгалузевих досліджень.
  • Організація і проведення круглих столів, семінарів факультетського, університетського рівнів;
  • Підготовка студентів до участі у різноманітних освітніх проектах;
  • Підготовка студентів до участі у наукових, науково-практичних конференціях різного рівня;
  • Психології травмуючих (кризових) ситуацій;
  • Ранньої профорієнтації при виборі спеціалізації.
  1. Здійснення навчально-практичної підготовки студентів за напрямами соціальної, реабілітаційної, вікової, спеціальної, педагогічної та інших галузей психології.
  • організація та проведення на базі лабораторії навчальних тренінгів, майстер класів за участю практичних психологів, сертифікованих тренерів;
  • Організація студентських дискусійних клубів

Беседи та семінари на теми:

  • «Дидактична адаптація (умови навчання у ЗВО)»;
  • «Самоорганізація студентів»;
  • «Тайм – менеджмент (управління часом)»;
  • «Профорієнтація при виборі спеціалізації»;
  • «Технологія пошуку роботи»;
  • «Стратегія вирішення конфлікту».
  1. Вивчення потреб сучасного ринку праці та надання допомоги у профорієнтаційному визначенні старшокласників та випускників ЗЗО.
  • Дослідження викликів сучасного ринку праці для випускників ЗВО.
  • Вивчення формування кар’єрної компетентності на етапі професійної підготовки..
  • Вивчення складових кар’єрної компетенції випускників ЗВО.
  • Методи оцінки hard skill компетенцій.
  • Методи оцінки soft skill компетенцій.
  1. Сприяння формуванню корпоративної культури на факультеті.
  • Семінари, тренінги, загально факультетські заходи.

ІІ. Створення Психолого-консультативної служби.

Завдання Психолого-консультативної служби:

  • Психологічний супровід учасників навчального процесу.
  • Проведення заходів щодо адаптації першокурсників до навчання у ЗВО.
  • Організація та проведення психологічних тренінгів щодо формування навичок спілкування, формуванню колективу, розвитку особистості.
  • Консультування кураторів студентських груп, молодих викладачів.
  • Проведення соціально-психологічних тренінгів:
  • «Командоутворення»;
  • «Протидія маніпуляціям та напрацювання вмінь асертивної поведінки»;
  • «Тренінг коммунікативних можливості»;
  • «Відкрий у собі лідера»;
  • «Профорієнтаційний тренінг»;
  • «Профілактика суіцидальної поведінки».

ІІІ. Психологічний супровід учасників інклюзивного середовища.

  1. Проведення наукових досліджень з проблем:
  • Стигматизації та дискримінації осіб з інвалідністю у суспільстві;
  • Інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами;
  • Соціально-психологічного супроводу учасників інклюзивного середовища;
  • Психологічного супроводу сімей, що виховують дітей з особливими освітніми потребами;
  1. Вивчення досвіду компенсаторного навчання, раннього втручання, підтриманого працевлаштування осіб з інвалідністю.
  2. Співпраця з соціальними службами, регіональними реабілітаційними центрами, установами для осіб з інвалідністю, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, тощо.
  3. Розробка та проведення тренінгових занять із дітьми з Синдромом Дауна, вихованцями «Центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів Промінь», Вінницького обласного центру соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями «Обрій»;
  4. Оволодіння студентами навичками роботи методиками «Нумікон», Єйдетика, тощо.
  5. Організація студентського волонтерського руху.