Напрями діяльності
навчально-наукової лабораторії філологічного факультету
«Соціально-психологічної адаптації»
І. Міждисциплінарні, міжгалузеві дослідження в психології
- Наукове дослідження актуальних питань: соціально-психологічного супроводу особистості на всіх етапах життєдіяльності, взаємодії в умовах інклюзивного середовища, сучасних психолінгвістичних досліджень, тощо. Розвиток міждисциплінарних, міжгалузевих досліджень.
- Організація і проведення круглих столів, семінарів факультетського, університетського рівнів;
- Підготовка студентів до участі у різноманітних освітніх проектах;
- Підготовка студентів до участі у наукових, науково-практичних конференціях різного рівня;
- Психології травмуючих (кризових) ситуацій;
- Ранньої профорієнтації при виборі спеціалізації.
- Здійснення навчально-практичної підготовки студентів за напрямами соціальної, реабілітаційної, вікової, спеціальної, педагогічної та інших галузей психології.
- організація та проведення на базі лабораторії навчальних тренінгів, майстер класів за участю практичних психологів, сертифікованих тренерів;
- Організація студентських дискусійних клубів
Беседи та семінари на теми:
- «Дидактична адаптація (умови навчання у ЗВО)»;
- «Самоорганізація студентів»;
- «Тайм – менеджмент (управління часом)»;
- «Профорієнтація при виборі спеціалізації»;
- «Технологія пошуку роботи»;
- «Стратегія вирішення конфлікту».
- Вивчення потреб сучасного ринку праці та надання допомоги у профорієнтаційному визначенні старшокласників та випускників ЗЗО.
- Дослідження викликів сучасного ринку праці для випускників ЗВО.
- Вивчення формування кар’єрної компетентності на етапі професійної підготовки..
- Вивчення складових кар’єрної компетенції випускників ЗВО.
- Методи оцінки hard skill компетенцій.
- Методи оцінки soft skill компетенцій.
- Сприяння формуванню корпоративної культури на факультеті.
- Семінари, тренінги, загально факультетські заходи.
ІІ. Створення Психолого-консультативної служби.
Завдання Психолого-консультативної служби:
- Психологічний супровід учасників навчального процесу.
- Проведення заходів щодо адаптації першокурсників до навчання у ЗВО.
- Організація та проведення психологічних тренінгів щодо формування навичок спілкування, формуванню колективу, розвитку особистості.
- Консультування кураторів студентських груп, молодих викладачів.
- Проведення соціально-психологічних тренінгів:
- «Командоутворення»;
- «Протидія маніпуляціям та напрацювання вмінь асертивної поведінки»;
- «Тренінг коммунікативних можливості»;
- «Відкрий у собі лідера»;
- «Профорієнтаційний тренінг»;
- «Профілактика суіцидальної поведінки».
ІІІ. Психологічний супровід учасників інклюзивного середовища.
- Проведення наукових досліджень з проблем:
- Стигматизації та дискримінації осіб з інвалідністю у суспільстві;
- Інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами;
- Соціально-психологічного супроводу учасників інклюзивного середовища;
- Психологічного супроводу сімей, що виховують дітей з особливими освітніми потребами;
- Вивчення досвіду компенсаторного навчання, раннього втручання, підтриманого працевлаштування осіб з інвалідністю.
- Співпраця з соціальними службами, регіональними реабілітаційними центрами, установами для осіб з інвалідністю, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, тощо.
- Розробка та проведення тренінгових занять із дітьми з Синдромом Дауна, вихованцями «Центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів Промінь», Вінницького обласного центру соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями «Обрій»;
- Оволодіння студентами навичками роботи методиками «Нумікон», Єйдетика, тощо.
- Організація студентського волонтерського руху.