Міжнародна науково-теоритична та навчально-прикладна конференція “Лінгвіст-програміст”
Міжнародна науково-теоретична і навчально-прикладна конференція «Лінгвіст-програміст» функціонує з 2007 р. (до 2020 р. семінар) і присвячена найважливішим проблемам сучасної комп’ютерної лінгвістики, актуальним питанням прикладної лінгвістики в широкому розумінні та інноваційним технологіям освіти. У рамах конференції заакцентовано проблеми:
- «Застосування комп’ютерних технологій на уроках української мови у сучасній школі» (2007 р.),
- «Сучасні технології комп’ютеризації навчання» (2009 р.),
- «Сучасне лінгвістичне моделювання» (2010 р.),
- «Корпуси, електронні словники як основа прикладних досліджень» (2011 р.),
- «Актуальні проблеми прикладної лінгвістики: сучасні технології опрацювання мовної інформації» (2012 р.),
- «Актуальні питання прикладного опрацювання природної мови: закономірності моделювання і технології обробки мовної інформації» (2013 р.),
- «Актуальні проблеми прикладної лінгвістики: сучасні технології опрацювання мовної інформації» (2014 р.),
- «Науково-парадигмальні основи прикладної лінгвістики: комп’ютерна лінгвістика та лінгвоінформаційні системи» (2015-2017 рр.),
- «Інституційні аспекти сучасної прикладної лінгвістики» (2018 р.),
- «Нові інформаційні технології в лінгвістичних дослідженнях» (2019 р.),
- «Лінгвістичні складники комп’ютерних технологій» (2020р.),
- «Новітні інформаційні та цифрові технології в лінгвістичних дослідженнях» (2021р.), що і зумовлює його актуальність.
Мета конференції:
- схарактеризувати коло надактуальних і надважливих питань сучасної прикладної лінгвістики з виявом функційного навантаження і статусу інституційних аспектів сучасної прикладної лінгвістики, розкриттям основних / неосновних методик створення лінгвістичних баз даних, їхнього внутрішнього структурування, визначенням значущості останніх у різноманітних лексикографічних практиках,
- з’ясувати напрями удосконалення традиційного й машинного перекладу з простеженням закономірностей взаємодії і взаємозв’язку типологійно різних перекладацьких практик;
- простежити методологію та різновиди морфологічного автоматичного аналізу тексту;
- висвітлити основні тенденції динаміки дистанційної освіти та розширення її виявлюваності та придатності в сучасній загальноосвітянській і вишівській практиках,
- схарактеризувати основні структурні та змістові компоненти персонал-технологій вчителя української мови та інформатики з послідовним розкриттям напрямів розширення діапазону його функцій у сучасній школі.
Напрями конференції: лінгвістичні бази даних; корпусна лінгвістика; комп’ютерна лексикографія; автоматичний аналіз тексту; квантитативна лінгвістика; теоретичні й прикладні аспекти машинного, автоматизованого і традиційного перекладу; дискурсологія; теоретичні й прикладні аспекти германського й романського мовознавства; медіалінгвістика; лінгвоперсонологія; лінгвокомп’ютерні технології сучасних методик вищої школи тощо.
На конференції активним постає проведення круглих столів, на яких обговорювано важливі науково-теоретичні та науково-прикладні, навчально-практичні та методично-корпоративні аспекти викладання української мови та інформатики в загальноосвітніх навчальних закладах та закладах вищої освіти, що цілком і повністю відповідає потребам і вимогам підготовки сучасного фахівця, а також основні напрями застосування лінгвістичних технологій у різних мовознавчих студіюваннях.
У межах конференції актуальною є виставка-презентація наукової та навчально-методичної літератури кафедри загального та прикладного мовознавства і слов’янської філології Донецького національного університету імені Василя Стуса: Серія «Бібліотека прикладної лінгвістики».
Анатолій Загнітко,
Жанна Краснобаєва-Чорна