Обрати сторінку

Новини та оголошення

Соціальний фотопроект

Березень 23, 2020 | Новини

21 березня весь світ відзначав World Down Syndrome Day – Міжнародний день людини з синдромом Дауна. Філологічний факультет зібрав для вас матеріал про заснування цього дня, про те, хто такі «сонячні люди» та чим вони особливі, і скільки їх за даними світової статистики.

Вперше цей день відзначили в 2006 році за пропозицією грецького генетика Стіліаноса Антонаракіса з Женевського університету. На VI міжнародному симпозіумі з синдрому Дауна, проведеному в Пальма де Майорка, за ініціативою правлінь Європейської та Всесвітньої асоціацій «Даун-синдром» було вирішено оголосити 21 березня Міжнародним днем людини з синдромом Дауна. Саме цю дату було обрано не випадково. Це символічне позначення самого синдрому, адже у людини, з СД 21-а хромосома існує в трьох копіях. У перекладі на «мову календаря» вийшло 21-е число третього місяця.

У цей день влаштовуються освітні лекції, конференції, семінари, благодійні акції. Головна мета міжнародного дня – звернути увагу громадськості на проблеми людей, які мають цю генетичну особливість, сприяти їх соціальній адаптації. Щороку в Україні народжуються понад 400 дітей із синдромом Дауна. За статистикою ВООЗ, у світі з синдромом Дауна народжується кожне 700-е немовля. Це співвідношення однакове в різних країнах, кліматичних зонах і соціальних прошарках. Генетичний збій відбувається незалежно від способу життя батьків, їхнього здоров’я, звичок і освіти. Оскільки ця особливість генетична і не лікується, медицина в цьому питанні має на меті забезпечення нормального соціального статусу для людей із синдромом Дауна, аби вони могли вчитись, розвиватись та працювати разом з іншими людьми.

«Сонячні діти» доброзичливі, відкриті і наївні, більшість з них не відстають в інтелектуальному розвитку в загальному сенсі. У них, як і у всіх дітей, є свої слабкі і сильні сторони. І вони точно обдаровані не менш, ніж звичайні діти, але для цих дітей дуже важлива соціалізація – вона сприяє їх адаптації в суспільстві.

Чим більше такі діти спілкуються зі звичайними однолітками, тим менш помітно їх відставання, кращим стає їхній психічний і фізичний розвиток. Діти з СД законодавчо мають право отримати освіту, однак про повноцінну інклюзію, на сьогоднішній день, мова не йде. Дуже часто їм і їхнім батькам доводиться стикатися зі складним ставленням всередині дитячого колективу і нездатністю адміністрації освітніх установ забезпечити належні умови для навчання. Тому часто діти з СД переходять на домашнє або дистанційне навчання.

Кафедра психології вже не перший рік співпрацює з Вінницькою ГО «Вінниця ДАУН СИНДРОМ», головним напрямком діяльності якої визначено сприяння сім’ям, які мають особливих, «сонячних» діток. Студенти мають можливість долучитися до  адаптаційних занять, які проводяться кваліфікованими психологами, педагогами, логопедом, арт-терапевтом, взяти участь у роботі фокус груп, проведенні семінарів, застосувати теоретичні знання на практиці в роботі з дітками. 

Хочеться процитувати слова, неймовірної жінки, мами чудової сонячної дівчинки, керівника ГО «ВІННИЦЯ ДАУН СИНДРОМ» Наталі Косницької «Нужно просто понять того, кто не такой, как ты))). «Одеть очки человека с синдромом Дауна, аутизмом, ЗПР…» и увидеть мир их глазами… Ох, как это сложно! Но, если получиться, то многое будет понятно».

Мультфільм SparkShorts

Складаємо велику дяку керівнику ГО «Вінниця ДАУН СИНДРОМ» Косницькій Наталі за надані матеріали виставки.

ФОТОВИСТАВКА

«ДІТИ СОНЦЯ. МИ ІНШІ, АЛЕ МИ СЕРЕД ВАС!»