3-й навчальний візит для учасників проєкту DigiFLED
19 серпня 2024 року – старт тижневого навчального візиту до Tampere University (Фінляндія) в межах нашого освітнього міжнародного проєкту Erasmus+ DigiFLEd (Modernization of university education programmes in foreign languages by integrating technologies).
Ірина Запухляк, Ірина Гарбера, Ольга Одінцова, Наталя Стрюк та Олеся Бойван очно й онлайн прослухали дві інтерактивні лекції, зосереджені на проблемах гейміфікації навчання (“Gamification and the Power of Play”, лектор – Mattia Thibault) та сучасного перекладу (“Introduction: Translation Memories – the What, How, Why”, лекторка – Miia Santalahti).
Щиро вдячні організаторам візиту – Kate Moore, Yulia Shumilova, Marja Sutela та ін. – за насичений графік навчання, знайомство з Tampere University та загалом приємні враження від перебування у Фінляндії!
August 19, 2024 – the start of a week-long study visit to Tampere University (Finland) within our international educational Erasmus+ DigiFLEd project (Modernization of university education programmes in foreign languages by integrating technologies).
Iryna Zapukhliak, Iryna Harbera, Olga Odintsova, Natalia Striuk, and Olesia Boivan attended two interactive lectures both in person and online, focused on the problems of gamification in learning (“Gamification and the Power of Play,” lecturer – Mattia Thibault) and modern translation (“Introduction: Translation Memories – the What, How, Why,” lecturer – Miia Santalahti).
We are sincerely grateful to the visit organizers – Kate Moore, Yulia Shumilova, Marja Sutela and others – for the intensive learning schedule, introduction to Tampere University, and generally pleasant impressions from our stay in Finland!
Співфінансується Європейським Союзом. Проте висловлені погляди та думки належать лише авторові (авторам) і не обов’язково відображають погляди Європейського Союзу чи Європейського виконавчого агентства з питань освіти та культури (EACEA). Ні Європейський Союз, ні EACEA не можуть нести за них відповідальність.
Co-funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them.